17.03.2016

Suzuki gotowe do walki w czołówce MotoGP

Już w najbliższą niedzielę rusza nowy sezon MotoGP. Jednym z faworytów do końcowego podium jest zawodnik zespołu Suzuki ECSTAR Maverick Vinales.

Młody Hiszpan dosiadał już GSX-RR w ubiegłym sezonie, ale był to jego debiutancki rok w najwyższej kategorii i Maverick zbierał głównie doświadczenie. Sam motocykl też przechodził modyfikacje i na początku nowego roku stał się jeszcze poważniejszą konkurencją dla zespołów z większym doświadczeniem. Najlepszym dowodem są wyniki przedsezonowych testów. Maverick był najlepszy w Australii i trzeci w Katarze, gdzie przy sztucznym oświetleniu rozegrane zostaną pierwsze zawody. Partnerem Vinalesa nadal będzie jego rodak Aleix Espargaro. Maverick Vinales na konferencji prasowej przed wyścigiem powiedział:

- Ubiegłoroczny debiut był dla nas wszystkich ważny. Teraz jesteśmy spokojniejsi. Mamy lepszy motocykl, mocniejszy silnik i skrzynię seamless. Przepisy o elektronice są dla nas lepsze. Jestem też szybki na nowych oponach Michelin, więc jestem głodny wyścigów. Za nami udane testy, więc zobaczymy co się wydarzy. Najważniejsza jest praca całego zespołu. Marzę o walce z czołowymi zawodnikami o podia. Jesteśmy konkurencyjni, ale czeka nas jeszcze sporo pracy.

Suzuki nie startowało w królewskiej klasie od 2012 roku, ale przez cały czas rozwijany był projekt motocykla MotoGP, który pod nazwą Suzuki GSX-RR wrócił na stałe do rywalizacji w sezonie 2015. Pierwszy rok po przerwie nie był łatwy, ale swój potencjał Suzuki zaprezentowało już podczas Grand Prix w Barcelonie, podwójnie wygrywając kwalifikacje. Ostatecznie sezon 2015 zawodnicy Suzuki kończyli na 11 (Espargaro) i 12 (Vinales) miejscu w klasyfikacji generalnej. Prace rozwojowe trwały przez cały sezon i na początku 2016 roku zawodnicy otrzymali odmienionego GSX-RR.

Sercem nowego motocykla jest rzędowy, czterocylindrowy, czterosuwowy silnik o pojemności 1000ccm i mocy 240KM. Aluminiowa rama została zaprojektowana w sposób pozwalający osiągnąć doskonałą poręczność motocykla oraz świetną aerodynamikę. Technologie wykorzystane do budowy prototypu GSX-RR w przyszłości będą też używane w drogowych motocyklach z rodziny GSX-R.

Szefem teamu Suzuki ECSTAR MotoGP jest Davide Brivio. Włoch w przeszłości z sukcesami prowadził fabryczne zespoły w motocyklowym Grand Prix zdobywając z nimi wiele tytułów mistrzowskich. Od sezonu 2015 barwy Suzuki reprezentują Hiszpanie Aleix Espargaro i Maverick Vinales. Pierwszy z nich ma już spore doświadczenie w klasie MotoGP, w sezonach 2012 i 2013 wygrywał klasyfikację kierowców CRT (seryjne silniki i prototypowe ramy). Maverick w sezonie 2013 został mistrzem Świata kategorii Moto3, jest jednym z najzdolniejszych kierowców młodego pokolenia

Dane techniczne Suzuki GSX-RR:

Długość x szerokość x wysokość: 2096mm x 720mm x 1140mm
Rozstaw osi: 1457mm
Waga: 160kg (zgodnie z regulaminem FIM)
Silnik: chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy
Pojemność: 1000cm3
Moc i prędkość: ponad 240KM/ ponad 330km/h
Rama: aluminiowa
Opony (przód/tył): 17 cali/17 cali
Przednie zawieszenie: Ohlins
Tylne zawieszenie: Ohlins
Hamulce (przód/tył): Karbonowe tarcze/stalowa tarcza, Brembo

Zespół:

Zespół:
Nazwa zespołu: Team Suzuki ECSTAR MotoGP
Zawodnicy: Aleix Espargaro (Hiszpania) / Maverick Vinales (Hiszpania)
Szef zespołu: Davide BRIVIO (Włochy)

O MotoGP:

Motocyklowe Grand Prix to najważniejsza motocyklowa seria wyścigowa, odpowiednik samochodowej F1. Historia rywalizacji sięga 1949 roku. W zawodach biorą udział motocykle prototypowe, a królewską klasą jest MotoGP (dawniej 500ccm). Motocykle MotoGP mogą mieć pojemność do 1000ccm i muszą być napędzane silnikami czterosuwowymi. Kalendarz Grand Prix składa się z osiemnastu wyścigów na pięciu kontynentach. Pierwszym mistrzem Świata na motocyklu Suzuki w klasie 500ccm był Brytyjczyk Barry Sheene w 1976 roku. Swój sukces powtórzył też rok później. W latach 1981-82 tytuły dla Suzuki zdobywali Włosi Marco Lucchinelli i Franco Uncini. W 1993 roku najlepszy był Amerykanin Kevin Schwantz, a w 2000 jego rodak Kenny Roberts Junior. Jako konstruktor Suzuki było niepokonane w latach 1976-1982. Od sezonu 2015 barwy Suzuki MotoGP reprezentują Aleix Espargaro i Maverick Vinales.

13.09.2024

Suzuki Marine na 64. Targach „International Boat Show”

Podczas zbliżających się targów we włoskiej Genui Suzuki zaprezentuje gamę wszystkich najnowszych silników zaburtowych, a także dwie linie własnej produkcji pontonów Suzukino oraz Suzumar.

Dowiedz się więcej
09.09.2024

Suzuki na Superpucharze Polski w piłce ręcznej

Za nami emocjonujące starcia o Superpuchar Polski w piłce ręcznej, którego Sponsorem Oficjalnym jest Suzuki Motor Poland!

Dowiedz się więcej
06.09.2024

Suzuki w gronie Oficjalnych Sponsorów Superpucharu Polski

Suzuki Motor Poland, wieloletni partner ligowych rozgrywek piłki ręcznej ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet, został oficjalnym sponsorem pierwszego Superpucharu Polski – Łódź ’24.

Dowiedz się więcej
03.09.2024

Oszczędzaj na każdym kilometrze, czyli co potrafi nowy hybrydowy Suzuki Swift

Japoński hatchback, od chwili debiutu w roku 2004 i wprowadzenia go na światowe rynki w charakterze tzw. modelu globalnego, był wielokrotnie nagradzany i został doceniony przez klientów.

Dowiedz się więcej