Nowy model to logiczna kontynuacja modelu Suzuki V-STROM 800DE, który został zaprezentowany przed rokiem. V-STROM 800 z dumą kontynuuje tradycję motocykli klasy adventure, którą w 2002 roku zapoczątkował Suzuki V-Strom 1000.
V-STROM 800 reprezentuje nową kategorię w klasie maszyn adventure średniej wielkości. Podczas gdy Suzuki V-STROM 800DE znakomicie spisuje się podczas jazdy z dala od utartych szlaków (żwir, szutry), nowy V-STROM 800 kusi motocyklistów lubiących dalekie podróże, wybierających trasy prowadzące zarówno autostradami jak i bocznymi drogami. Również codzienne przejazdy przez miasto, na przykład do pracy, staną się z nowym V-STROM 800 jeszcze przyjemniejsze.
Dowiedz się więcejNowy motocykl został zaprojektowany zgodnie z ideą „All Roads Merge”, czyli – w wolnym tłumaczeniu – „Łączy wszystkie drogi”. V-STROM 800 to maszyna segmentu adventure, stworzona jako uniwersalny motocykl, który doskonale sprawdzi się na każdej drodze, jednocześnie zapewniając właścicielowi poczucie nieskrępowanej wolności i radości z jazdy.
Nowy model znakomicie wykorzystuje zalety nowego dwucylindrowego silnika zaprojektowanego specjalne na potrzeby modelu V-STROM 800.
V-STROM 800 napędza rzędowy silnik Suzuki o pojemności 776 cm3, z rozrządem DOHC (z dwoma wałkami umieszczonymi w głowicy), 4 zaworami na cylinder. Do tego wytrzymała stalowa rama i zawieszenie dostrojone zgodnie z wymaganiami użytkowników tej klasy motocykli. Wszystko to po to, by zagwarantować niezwykłą stabilność podczas szybkiej jazdy na długich prostych i znakomite prowadzenie na drogach pełnych zakrętów. Użytkownicy V-Suzuki STROM 800 szybko docenią możliwość wygodnego podróżowania, niezależnie od tego, jak daleko za horyzontem znajduje się cel ich podróży.
Jednostka napędowa musi zapewniać duży moment obrotowy i wysoką moc, i jednocześnie motocykl powinien wyróżniać się płynną i łatwą do kontrolowania reakcją na ruch przepustnicy. Ogólnie rzecz biorąc Suzuki umożliwia dobrą zabawę, nawet jeśli motocykl zostanie obciążony pasażerem i bagażami. Suzuki napędza rzędowy, dwucylindrowy silnik DOHC o pojemności 776 cm3 i z 4 zaworami na cylinder, o niezwykle kompaktowych rozmiarach. Dzięki temu udało się zoptymalizować rozkład masy i geometrię motocykla. Jego niewielkie rozmiary pozwoliły uzyskać optymalną pozycję za kierownicą
Ogranicza ryzyko uślizgu tylnego koła podczas przyspieszania. Ułatwia kontrolę nad motocyklem, niezależnie od tego, czy motocyklista jedzie sam, z pasażerem, czy motocykl jest obciążony. STCS nie tylko zmniejsza poziom stresu i zmęczenia, ale daje motocykliście większą kontrolę nad maszyną i pewność (bez względu od poziomu doświadczenia).
Elektroniczny układ sterowania przepustnicami Suzuki wykorzystuje moduł ECM i umożliwia dokładniejszą kontrolę ich otwarcia w zależności od wybranej charakterystyki pracy silnika. Dzięki temu sterownie pracą jednostki jest o wiele łatwiejsze i przyjemniejsze. Motocykliści o mniejszym doświadczeniu docenią możliwość zmiany charakterystyki i dopasowania jej do własnych umiejętności. Zmiana wymaga jedynie użycia przejrzystego menu (procedura realizowana za pomocą przycisków umieszczonych z lewej strony kierownicy). Ten system jest prostszy i bardziej precyzyjny niż tradycyjne rozwiązania mechaniczne oraz eliminuje konieczność zastosowania podatnych na uszkodzenia linek.
Dwukierunkowy system zmiany biegów (quickshifter) umożliwia szybką zmianę przełożenia (na wyższy lub niższy bieg) bez konieczności używania dźwigni sprzęgła. System ten należy do wyposażenia standardowego i spełnia swoje zadanie tylko podczas jazdy. Quickshifter umożliwia szybką jazdę w sportowym stylu, ale również zwiększa precyzję zmiany biegów i zmniejsza zmęczenie podczas długich podróży.
Zapewnia pewny proces hamowania, zapobiegając blokowaniu kół, nawet podczas gwałtownego/awaryjnego hamowania. System monitoruje prędkości obrotowe obu kół i na tej podstawie dobiera siłę hamowania, gwarantując brak utraty przyczepności. System ma dwa tryby pracy. Mode 1 zapewnia minimalny wpływ na proces hamowania. Natomiast tryb Mode 2 wkracza do akcji zdecydowanie szybciej.
Długość całkowita: | 2255 mm |
Wysokość całkowita: | 1355 mm |
Prześwit: | 185 mm |
Masa w stanie gotowym do jazdy: | 223 kg |
Średnica x skok tłoka: | 84 mm x 70 mm |
Stopień sprężenia: | 12,8 : 1 |
Rozrusznik: | elektryczny |
Pojemność układu smarowania: | 3.9 l |
Maksymalny moment obrotowy: | 78 Nm przy 6800 obr./min |
Zawieszenie tylne: | pojedynczy element resorująco-tłumiący |
Hamulec przedni: | podwójny, tarczowy 310 mm |
Opona przednia: | 110/80R19M/C 59V |
Układ zapłonowy: | elektroniczny (tranzystorowy) |
Zużycie paliwa: | 22.7 km/L (4.4L/100km) w WMTC |
Maksymalna moc: | 84 KM/ 62 kW przy 8500 obr./min. |
Szerokość całkowita: | 905 mm |
Rozstaw osi: | 1515 mm |
Wysokość siedziska: | 825 mm |
Typ silnika: | 4 suwowy, 2 cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność silnika: | 776 cm3 |
Układ paliwowy: | wtrysk benzyny |
System smarowania: | mokra miska olejowa |
Układ chłodzenia: | Chłodzony cieczą |
Zawieszenie przednie: | widelec upside-down Showa |
Skrzynia biegów: | 6 stopniowa |
Hamulec tylny: | podwójny, tarczowy 260 mm |
Opona tylna: | 150/70R17M/C 69V |
Pojemność zbiornika paliwa: | 20L |
Emisja CO2: | 104 g/km |
Niniejszy cennik ma wyłącznie charakter informacyjny, a podane w nim informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia, w szczególności w rozumieniu art. 66 § 1 oraz art. 5561 Kodeksu Cywilnego. Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji, wyglądu, parametrów technicznych, wyposażenia oraz cen modeli przedstawionych w publikacji. Autoryzowani Dealerzy będą informowani o zmianach tak szybko, jak jest to możliwe. Prosimy o kontakt z najbliższym Autoryzowanym Dealerem SUZUKI w celu uzyskania aktualnych informacji. Ze względu na ograniczenia techniki, kolory przedstawione w cenniku mogą się różnić od rzeczywistych kolorów nadwozia i tapicerki. Prezentowane zdjęcia mogą zawierać wyposażenie opcjonalne (akcesoryjne), dodatkowo płatne. Ceny zawarte w cenniku są rekomendowanymi cenami detalicznymi. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji motocykla następuje w umowie jego sprzedaży.