W porównaniu z samochodem poprzedniej generacji najnowszy Swift ma lepsze właściwości jezdne. To skutek nie tylko jego niższej masy (poniżej 1000 kg, m.in. dzięki zastosowaniu nowego silnika Z12E z ISG), ale też poprawienia przyczepności (mniejsze przechyły podczas pokonywania zakrętów) oraz bardziej bezpośredniej reakcji na ruch kierownicą. W aucie zmiany objęły też przednie i tylne zawieszenie. Z przodu zwiększono średnicę drążka stabilizatora (w celu zwiększenia stopnia napięcia sprężyn) oraz średnicę przegubów. Dodatkowo w punktach mocowania stabilizatora użyto Teflonu (*), żeby zmniejszyć tarcie i zarazem zwiększyć odporność nadwozia na przechyły. Wprowadzone zmiany wpłynęły na poprawę wyczucia kierownicy i zachowanie samochodu podczas pokonywania zakrętów, co przełożyło się na lepszą stabilność w czasie jazdy. Zwiększono także skok zawieszenia, w celu poprawy wybierania nierówności.
*Teflon to zarejestrowany znak towarowy The Chemours Company
Po polskiej premierze na Poznań Motor Show czas na pierwszy, na razie kameralny i zamknięty, pokaz najnowszego Suzuki e VITARA.
Dowiedz się więcejSuzuki dostarczyło 46 motocykli organizatorom słynnego wyścigu kolarskiego Giro d’Italia, jednego z trzech najważniejszych wyścigów etapowych świata – w tym gronie znajdują się również Tour de France oraz Vuelta a Espana.
Dowiedz się więcejCzy producent silników zaburtowych ma wpływ na środowisko naturalne? Jak najbardziej!
Dowiedz się więcejPrzed kilkoma dniami zaprezentowaliśmy nową e VITARĘ na targach Poznań Motor Show 2025.
Dowiedz się więcej